pátek 1. března 2013

Zpěvy páteční...

Dostali jsme nové křeslo k PC. Pěkně se tu sedí a tohle je premiérový příspěvek u kterého sedím jako člověk. Přesto jsem tady dlouho nevydržela a moje kroky zase tančily kuchyní... Dnes mám volno, do školy nemusím a protože je dnes 1. března, mám i trochu sváteční náladu. Už jen 20 dní a pak se zazelená oficiálně:)

Ovlivněná sněním jsem se pustila do přípravy snídaně. Jarní barvy jsou holt znát i na chlebu... 

Pomazánka je z mrkve, celeru, zelené petrželky, vařených vajíček s majonézou a jogurtem. Někdy přidám šunku na kostečky anebo tvrdý uzený sýr. Sůl a pepř samozřejmostí. Máme ji rádi a oblíbila si ji celá naše rodina. I v Merklíně. 



Pro tu březnovou náladu jsem nemohla odolat a trošku jsem přece jen předběhla čas. 
A světe div se, na stole nám voní velikonoční nádivka.. :) 






A co s načatým dnem? To ještě nevím... O mně je známo, že plánovat mě nebaví. Ale jedno je jisté.  
Těším se na večer. V hlavě mi stále zní jedna má nedopsaná "šuplíková" báseň. Malý úryvek:

Do vlasů spadlá,
letmá slova tkaná v mech,
maloval jsi, psal... 
S motýlky, víš?
Do dlaní.
Můj korálkový svět... 

Rozehrej loutnu,
něžně, do strun červánků
tuze vzdáleným... 
Hraj mi, prosím, dál...
Píseň lásky, víš,
z Popelčiných korálků
rozkutálených,
snad nenávratně v okolí... 

Napověz barvou...
Kterou kreslíš peruť dnů? 
Bílou z kopretin? 
A kam letí, odkvétá? 
Odpovídám: Za Tebou...

Přes mé srdce kamkoliv...

V lednici se chladí Radegast, devátý nejlepší seriál (podle česko - slovenské filmové databáze) je už připraven ke shlédnutí a večeře se chystá, aby nic nebránilo pohodlnému odpočinku... 



Co z toho bude? 

Postup je velká improvizace... 

Maso je nakrájené na nudličky, nakrájená je stejně i zelenina "co dům dal" (zelené papriky, dvě cibule, 5 stroužků česneku na plátky a zbytek moravanky i s feferonkou a nálevem... Nesmí chybět ani sušená rajčátka, kapary a to správné koření. V tomto případě mimo soli a pepře dominuje lady mezi kořením pro mě - Adžika a ta se skvěle doplňuje s curry a rajčatovým protlakem. Šup s tím vším na pánev a nechme tomu čas. Do změknutí masa je třeba dusit podlité kapkou vody a pod pokličkou asi 40 min. Super je, že je možné přidat cokoliv, třeba i okurky nakládačky, nebo klobásku, někdo raděj olivy... Fantazii se meze nekladou, ale v zásadě vždy platí, že jako první vždy vkládáme maso, aby se zatáhlo dříve, než zelenina pustí "šťávu". 

Jako přílohu jsem rukama uplácala těsto na jednoduché a skvělé placky, které se vyválí a pečou přímo na plotně. Všude ve světě je nazývají jinak, ale mně se nejvíc líbí Marikl´a (po cigánsku.) 
Po upečení (trvá to jen chvilku) je príma, když je potřete rozpuštěným sádlem do kterého jste přidali  prolisovaný česnek.



Výsledek? 







Dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat